Tags

, , , , ,

Op het moment dat ik deze blogpost schrijf, liggen ze voor de derde en laatste keer in de oven….

Mijn Camee-Cabjes 😀

Camee-Cabjes is de naam die ik zelf voor deze creaties verzonnen heb, omdat het cabochons zijn met enige diepte erin. Ik liep al langer met een dergelijk idee in mijn hoofd, maar nog geen tijd gehad om er eens goed over na te denken hoe ik het nou het beste kon aanpakken en welke materialen ik nodig zou hebben, totdat ik op zoek ging naar kleine bloempjes die ik in mijn kralenwerkjes kon gebruiken.
Zo liep ik tegen de microbloempjes aan die ik heel goed kon gebruiken voor mijn ideetje.

 De miniroosjes zijn ook zo schattig en doen het heel goed bij de camee-cabjes! Naar deze roosjes (of ander soort bloempjes) was ik op zoek, omdat er nauwelijks meer aan de baby lucite bloempjes te komen is in de kleurtjes die ik graag gebruik. De roosjes zijn 5mm groot en best voordelig, daarom verwacht ik ook dat jullie deze roosjes regelmatig terug gaan zien in mijn creaties.

De camee-cabjes zijn erg leuk om te maken, maar wel een geduld- en priegelwerkje….. Met de cabjes die nu op de foto staan, ben ik de hele middag bezig geweest en dan zijn ze nog niet afgewerkt met een coating. Hierna moest elk camee-cabje nog 3 x bewerkt worden en 3 x in de oven…. maarrrr… dan heb je ook wat… Helemaal afgewerkt zijn ze nog mooier! 😀

Ik hoop er snel een voorbeeldcreatie mee te maken en als de rest van de materialen binnenkomt, dan zal ik meer setjes maken met nog een hele andere variatie.

Ik hoop snel weer van me te laten horen! 😀