~* Gemaakt met Seed Beads in maatje 16/0 *~

mirlady-2017-miranda-groenendaal-mini-tutorial-charm-from-seed-beads-size-16-011

FotoTutorial

 

Neem 2 dezelfde cabjes en plak deze op een stukje Ultra suède. De cabjes die ik hier gebruik zijn 15x7mm groot.

Neem 2 dezelfde cabjes en plak deze op een stukje Ultra suède.
De cabjes die ik hier gebruik zijn 15x7mm groot.

 

Omrand deze cabjes in peyote. Voor de eerste 2 rijen heb ik Charlottes 15/0 van Preciosa gebruikt. Daarboven ga ik verder met de roze seed beads in maatje 16/0

Omrand deze cabjes in peyote. Voor de eerste 2 rijen heb ik Charlottes 15/0 van Preciosa gebruikt. Daarboven ga ik verder met de roze seed beads in maatje 16/0

 

Omrand het tweede cabje op dezelfde manier en knip ze uit het Ultra Suède.

Omrand het tweede cabje op dezelfde manier en knip ze uit het Ultra Suède.

 

Neem een lange headpin en rijg er een bijpassende kraal en kralenkapje aan.

Neem een lange headpin en rijg er een bijpassende kraal en kralenkapje aan.

 

Doseer op de achterzijde van de beide cabjes wat lijm en plak de headpin precies in het midden tussen de cabjes.

Doseer op de achterzijde van de beide cabjes wat lijm en plak de headpin precies in het midden tussen de cabjes.

 

Fixeer het hele boeltje met een knijper totdat de lijm goed gedroogd is.

Fixeer het hele boeltje met een knijper totdat de lijm goed gedroogd is.

 

Sluit de cabjes rondom met een opstaande kraaltjes.

Sluit de cabjes rondom met een opstaande kraaltjes.

 

Desgewenst kun je de opstaande kralenrand nog extra opsieren met de kleine kraaltjes in maatje 16/0.

Desgewenst kun je de opstaande kralenrand nog extra opsieren met de kleine kraaltjes in maatje 16/0.

 

Rijg nu weer een kralenkapje en kraal aan de headpin.

Rijg nu weer een kralenkapje en kraal aan de headpin.

 

Buig of wire een oogje boven de kraal.

Buig of wire een oogje boven de kraal.

 

En klaar is je (oorbel)hangertje!  :D

En klaar is je (oorbel-)hangertje! 😀

