Statement Ring in Amber-Goud

© 2015 Mirlady® Jewel Art – Miranda Groenendaal

© 2015 Mirlady® Jewel Art – Miranda Groenendaal

De zomer is weer voorbij, de herfst dient zich aan en dat was voor mij een mooie reden om een opvallende ring in warme herfsttinten te maken.

© 2015 Mirlady® Jewel Art – Miranda Groenendaal

© 2015 Mirlady® Jewel Art – Miranda Groenendaal

Easy & Low Budget, hoewel de 24K vergulde kraaltjes uiteraard niet echt Low Budget zijn, maar die kan je natuurlijk vervangen door een andere kleur en/of coating 😀

© 2015 Mirlady® Jewel Art – Miranda Groenendaal

© 2015 Mirlady® Jewel Art – Miranda Groenendaal

De ring is gemaakt van een vintage cabochon waar ik een strass-elementje op heb geplakt.
Naast de 24K vergulde delica’s heb ik vintage Czech seed beads, die overeenkomen met maatje 18/0, gebruikt.

© 2015 Mirlady® Jewel Art – Miranda Groenendaal

© 2015 Mirlady® Jewel Art – Miranda Groenendaal

De basisring van brass bekleed met zachte ultra suède in een lichtbruine herfstkleur. Ditmaal heb ik er bewust voor gekozen om de rand kraaltjes liggend vast te zetten, zodat de ring niet te breed wordt.

Hoe je de kraaltjes liggend krijgt i.p.v. staand, kun je lezen in mijn gratis tutorial vanaf pagina 14: https://mirlady.files.wordpress.com/2011/09/beadembroidery-how-to.pdf

© 2015 Mirlady® Jewel Art – Miranda Groenendaal

© 2015 Mirlady® Jewel Art – Miranda Groenendaal

De gratis tutorial om een ring te maken vind je hier: https://mirlady.files.wordpress.com/2011/05/free-tutorial-beadwork-ring.pdf

Geniet van de inspirerende herfst & Happy Beading! 🙂

