Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Sea Glass Sea Glass  - © Mirlady® Jewel Art

Sea Glass

Ik werk hier inmiddels alweer een poosje mee en ik heb her en der de term ook al meermaals laten vallen. Inmiddels lijkt er ook voor Sea Glass een hype te ontstaan en als iets hot is, dan is de vraag groot en komen er allerlei ‘nep’ varianten op de markt die voor teveel geld worden verkocht.

Wat is Sea Glass?

Sea Glass is niks meer of minder dan scherven van glaswerk wat tientallen jaren door het zand en zee gepolijst en geëtst is. Scherpe scherven veranderen door de jaren heen in mooie zachte afgeronde kiezels die ‘littekens’ dragen van het beukende water tegen de rotsen waar deze scherven soms wel een eeuw of langer in hebben doorgebracht….
En dat is nu ook precies wat echt Sea Glass zo bijzonder maakt…. Echt Sea Glass – of eigenlijk wat men in eerste instantie bedoeld met Sea Glass – is oud en vrijwel altijd antiek! En net als een edelsteen gevormd door de natuur.

Sea GlassSea Glass Cuff Bracelet - © Mirlady® Jewel Art

Glas bestaat in allerlei kleuren en Sea Glass is dan ook te vinden in allerlei verschillende kleuren, maar er zijn bepaalde kleuren uitzonderlijk, zoals het glas in roze- en paarstinten. Toch zijn er verkopers die hele partijtjes aanbieden in deze prachtige pastels waarvan de kleur onderling nauwelijks verschilt.
Zoals ik al zei, waar vraag naar is, wordt de handel groot en in iedere kringloopwinkel kun je voordelig glaswerk kopen en voor een aantal weken in tumbler laten draaien om het vervolgens voor een leuke prijs als Sea Glass te verkopen.

Sea Glass Sea Glass Cuff Bracelet - © Mirlady® Jewel Art

Ik koop mijn Sea Glass van een vader die bij de kust van Seaham woont. Op mooie zomerdagen gaat hij met zijn kinderen naar het glasstrand Sea Glass rapen 🙂
Daar stond van 1853 tot 1921 een glasfabriek en het strand is daar bezaaid met echt Sea Glass wat op zijn minst 90 jaren oud is!

Sea Glass Sea Glass Cuff Bracelet - © Mirlady® Jewel Art

Het echte Sea Glass dus…. antiek en zoals je kan zien, met de littekens van de zee… Elk stukje glas is bijzonder en uniek…… 100 jaar of langer geleden gedumpt als afval en nu verwerkt in de mooiste sieraden 😀

En met deze kennis wordt in mijn ogen zo’n sieraad extra bijzonder!

Sea Glass Sea Glass Cuff Bracelet - © Mirlady® Jewel Art

Sea Glass Sea Glass Cuff Bracelet - © Mirlady® Jewel Art

Op dit moment ben ik bezig aan hele set gemaakt van dit Sea Glass…. Natuurlijk wil en kan ik niet teveel prijsgeven, maar hier een tipje van de sluier….

Sea Glass Sea Glass Cuff Bracelet - © Mirlady® Jewel Art

Happy Beading! 😀

