Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Armband Shabby Chic - ©2012-2013 Mirlady - Miranda Groenendaal 1

Eindelijk …. de Shabby Chic armband is af! 🙂
Maar wat is Shabby Chic nu eigenlijk? “Shabby Chic” betekend zoiets als “vergane glorie”. Een bepaalde stijl die een bepaalde klasse uitstraalt…. het mag niet kapot zijn, maar het is wel de bedoeling dat je ziet dat oud is…. Dat het vintage is en dat het thuishoort in een rijk verleden….

Armband Shabby Chic - ©2012-2013 Mirlady - Miranda Groenendaal 4

Je gaat dus iets nieuws creëren wat perfect moet zijn, maar er gebruikt uit moet zien, zonder duidelijke gebruikssporen om het echt perfect te maken….
Hmmmm…. ja ja….  leuke uitdaging! :mrgreen:

Armband Shabby Chic - ©2012-2013 Mirlady - Miranda Groenendaal 5

Ik met als eerste maar begonnen met een verzilverd ornament te kleuren… op zo’n manier dat het lijkt alsof de vergulde laag wat slijtage vertoont. Mooie parels toegevoegd… die blijven mooi en in het verleden waren het alleen mensen ‘van standing’ die echte parels in hun sieraden hadden verwerkt.

Armband Shabby Chic - ©2012-2013 Mirlady - Miranda Groenendaal 6

De buitenste rand gaf me toch wel wat hoofdbrekens… De bicones zijn geen Swarovski kralen… Als ik hier echte Swarovski bicones voor had gebruikt, dan was de armband zeker wel “Chic”, maar zeker niet “Shabby” meer…

Zoeken, zoeken, zoeken tussen mijn spullen… Ik wist zeker dat ik iets bruikbaars had liggen…
En jawel! Ik vond meerdere zakjes bicones van Tsjechisch kristal 🙂 Perfect en speciaal voor creaties die een oude of antieke uitstraling moeten krijgen.

Armband Shabby Chic - ©2012-2013 Mirlady - Miranda Groenendaal 2

Hier en daar nog een roosje en een satijnen lintje voor het klassieke romantische effect en om de Brocante nog eens extra te benadrukken.
Perfect! 🙂 ik ben tevreden!

Happy beading!

