Weing geblogd

Mijn vaste bloglezers zullen het wel gemerkt hebben…. het afgelopen half jaar was er bar weinig te beleven op mijn blog. En dat terwijl ik toch genoeg te vertellen had. Maar begin dit jaar hebben wij ons huurhuisje kunnen kopen en zijn vrij snel – toen de koop definitief was – begonnen met een hele grote verbouwing die nu nog steeds aan de gang is en voorlopig ook nog niet klaar is.

De Verbouwing

Koop of huur, het huis was sowieso aan groot onderhoud toe en besloten we om het dan ook maar gelijk helemaal goed aan te pakken. We zijn begonnen met de benedenverdieping. Vloeren zijn verstevigd, er is een halfopen keuken gemaakt en beneden is de achtergevel er helemaal uit geweest om de openslaande deuren naar de tuin te maken en om de oude keukendeur weg te halen en daar openslaande ramen te maken.

En dat moest allemaal gebeuren in de weekenden en soms wat avondjes door manlief en zijn broer die ons fantastisch geholpen heeft.
In de achtertuin zijn ter plekke de nieuwe kozijnen in elkaar getimmerd.

En natuurlijk moest op hetzelfde moment de oude keuken eruit.

Sinds een week 0f 2-3 zijn we zo ver dat de woonkamer en keuken weer leefbaar en bewoonbaar zijn. Hier en daar nog een stukje behang en wat verfwerk, maar de meubels staan weer in de kamer, ik kan weer koken en heb weer gordijnen hangen 😀

De gang en het trappengat zijn nog steeds een bouwput, maar we kunnen in ieder geval weer gezellig zitten en met de feestdagen de boel versieren.
Aankomend voorjaar – als het beneden klaar is – wordt de achtertuin aangepakt. Door de verbouwing is daar ook niet veel leuks meer van over en de mannen gaan voor mij een heus ateliertje bouwen :mrgreen:

Mijn kralen staan grotendeels in dozen op zolder en ik denk dat ik die daar ook laat staan totdat ik ze kan gaan inruimen in mijn – nog te bouwen 😉 – atelier. De belangrijkste zaken heb ik zo ingepakt dat ik er wel bij kan natuurlijk 🙂

De meest recente creaties

In het allerbegin van de verbouwing, was 1/3 deel van de woonkamer nog redelijk in tact, om het zo maar te zeggen. Ik had nog de bank en daarnaast mijn kralentafeltje met knietafel. Als vrouw mocht ik me niet bemoeien met het sloop- en breekwerk en veel huishoudelijk werk was er ook niet in de bouwput, dus zag ik nog een redelijk kans om met mijn kraaltjes in de weer te zijn.

Rekening houdend dat de situatie plots kon omslaan, heb ik me vooral bezig gehouden met kleinere projectjes zoals armbanden. Ik heb er dan ook best wel een aantal gemaakt.

Hier wat foto’s gemaakt met mijn telefoon.

Wat creaties met mijn eigen gemaakte 3D cabjes 🙂

Deze armbanden zijn vooral gemaakt van de nieuwste aanwinsten die ik meegenomen heb vanuit Milwaukee. ( ja, nieuwe materialen branden natuurlijk in je handen…. verbouwing of niet! 😆 Hahahahahaa )

Gemaakt met een nieuwe kleur Ultra Suède® waarvan ik nu even niet op de naam kan komen… 🙄

Gelijk maar een leuke ring erbij gemaakt 🙂

Aangezien ik 2 van dit soort cabjes had gescoord, ik de combinatie erg mooi vind en de materialen toch al voor handen had liggen, nog zo’n soort armband gefreubeld 😀

Ik ben ook nog in de weer geweest met oude of vintage cabochons:

En ik heb een ketting afgemaakt waar ik al mee bezig was….

Media

Tijdens de verbouwing kreeg ik ook een nieuwe FMG catalogus met de melding dat er een aantal van mijn prijswinnende ontwerpen in staan afgebeeld 😀

Kort daarna kreeg ik het leuke bericht dat een andere ketting in de prijzen was gevallen en er een waardebon van $ 100,- naar mij onderweg was! 😀

 

Rond dezelfde periode werd ik gevraagd om een hangertje te ontwerpen en uit te werken in patroon voor een heel nieuw Frans kralentijdschrift waarvan het eerste nummer eerdaags zal verschijnen. Binnenkort – zodra het nummer verschenen is – meer hierover 😉

En ergens vorige week kreeg ik een tijdschrift toegestuurd van FMG waar ik wederom op de back-cover ben te vinden met een prijswinnend ontwerp 🙂

Logeren

Tijdens de verbouwing – die de hele zomervakantie in beslag nam –  ben ik ook nog met onze kleine man ‘gevlucht’!
Zo zijn we bij Corriejanne wezen logeren die vlakbij het strand woont en zijn we een weekje bij mijn paps en mams geweest die op dat moment vakantie aan vieren waren op Ameland.

En wat was ik toen blij met mijn nieuwe kralen-tote van de Bead & Button show! Wat een handig ding! 😀

Bij Corriejanne hebben we schelpjes gezocht….

en op Ameland heb ik wat zeesterren gekocht die ik ga gebruiken in bead embroidery 🙂 ( breng ik iemand op een idee….?? Nee toch ..?? 😉  )

Paniek!

In deze periode had ik ook nog even een vorm van paniek! Ik had een hele tijd geleden al vernomen dat de Fire Line eruit gaat! Tenminste, de grootverpakkingen die ik via hengelsportwinkels kocht. Ik gebruik immers zoveel, dat kleine rolletjes van 50 yard geen haalbare kaart voor mij zijn. Maar , dacht ik, ik kan dat heus nog wel ergens bestellen….

Nou…. niet dus! Voor zover ik weet zit heel Europa al inmiddels zonder… tenminste, de hengelsportwinkels. Ik had al wat tientallen euro’s uitgegeven aan ander draad, maar niks vergelijkends kunnen vinden waarmee ik net zo prettig werk als met FL. Na vele uren googlen en wat mailtjes verstuurd te hebben, kwam ik uit bij een hengelsportwinkel in Engeland die zijn laatste grote spoelen met een behoorlijke korting aanbood.

Nu heb ik dus 4 km fireline…..

:mrgreen:

In dit geval doe ik ook niet aan delen 😉

Verder heb ik heel veel nieuwe en leuke ideetjes die ik allemaal rustig wil gaan uitwerken…. Ik denk dat ik het aankomende seizoen niet mee zal doen met belangrijke wedstrijden, want ik heb te weinig tijd om bijzondere creaties op tijd klaar te hebben. Maar dat maakt weer dat ik meer tijd heb om mijn ideeën met jullie te delen…. en ik heb – als er geen kink in de kabel komt – waarschijnlijk dus weer een echte expo in een galerie 🙂

Alles bij elkaar heb ik het dan ook nog druk zat met de kralenhobby en nog steeds een verbouwing gaande.

Mijn laatste half jaar in het kort, maar ik hoop nu weer wat vaker bloggen 😀
Happy Beading en tot gauw!

