En dat gebeurt niet snel…. maar ik sta, zoals sommige al via Facebook begrepen zullen hebben, in de finale van de Bead Dreams competitie 2012 van de Bead & Button show! :mrgreen:

Ik weet het nog goed…. een jaar of 4-5 geleden maakte ik voor het eerst kennis met bead embroidery via dit filmpje:

Dit is en was mijn enige bron waaruit ik mijn bead embroidery werken ben gaan ontwikkelen…. niks meer, niks minder.

Dit was ook mijn eerste kennismaking met Sherry Serafini en haar werk.
Daardoor maakte ik kennis met Heidi Kummli en haar werken en in mijn zoektocht naar spullen die ik nodig heb voor bead embroidery kwam ik ook bij Diane Hyde uit.

Deze 3 en nog een aantal andere (grote) namen kwam ik met zeer grote regelmaat tegen op intermet en vooral als winnaars of finalisten van grote en/of belangrijke internationale wedstrijden.
Inmiddels geabonneerd op een aantal nieuwsbrieven waar deze namen ook met regelmaat groots werden genoemd en inmiddels op de hoogte van het bestaan van de jaarlijkse Bead Dreams competitie, kreeg ik toch wel de indruk dat we hier met de internationaal bekende kralengoeroe’s te maken hebben!
Dat bleek ook wel uit de posts en ontwikkelingen die destijds op het Sieradenforum gezet werden….. vooral Sherry en Heidi waren/zijn de grote voorbeelden voor een ieder die zich waagde aan bead embroidery 😀

In de periode daarna kreeg ik toch echt wel de indruk dat de Bead Dreams wedstrijd wel het summum der wedstrijden is…. Voor de mensen die zich in de kralenwereld begeven de ‘Miss Universe verkiezing’ onder de wedstrijden! Beaders van het hoogste niveau krijgen hier een finaleplaats.

“Je zal daar maar tussen staan met je ontwerp…. ” Dacht ik toen bij mezelf… “Je hoeft niet eens te winnen, want alleen het feit dat je daar een finaleplaats weet te behalen, zegt al genoeg….”
Bead Dreams kent gemiddeld elk jaar tussen de 70 en 80 finalisten in zo’n 9 verschillende catagorieën.

Bead Dreams Competition

Dat zijn gemiddeld minder dan 10 finalisten per catagorie….

“Nooit geschoten is altijd mis en als je door blijft zetten en blijft groeien, zal ik ooit wel een keer op dat niveau komen….”, dacht ik bij mezelf.

Het is dat een vriendin mij ervan wist te overtuigen dat ik al op dat niveau zit, anders had ik niet eens het lef gehad om een werk aan te melden voor deze wedstrijd… en waar ik het alleen maar durfde te hopen, kreeg zij gelijk; Een finaleplaats in deze wedstrijd!

Ik kan het nauwelijks geloven! Zeker als je je bedenkt dat mijn ontwerp over enkele weken pal naast de werken van één of meerdere grote internationale beadartiesten staat tijdens de 5-daagse tentoonstelling in Milwaukee…. de mensen waar ik zelf een aantal jaren geleden tegenop keek en nu nog steeds veel respect voor heb.

En dan het feit dat ik dit heb weten te bereiken een jaar nadat we Sieradenforum hebben gesloten met o.a. het doel dat ik meer tijd en energie kan inversteren in mezelf en me verder kan ontwikkelen in het maken van bijzondere sieraden. Ondanks dat ik er nooit spijt van heb gehad dat we het besluit hebben genomen Sieradenforum te sluiten, is dit voor mij een extra bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan.

Maarre…. ik denk dat jullie onderhand wel nieuwsgierig zijn met welk ontwerp ik nou de finale heb gehaald??? :mrgreen:

Het spijt me, maar jullie mogen nog even nieuwsgierig blijven…. Ik heb me voorgenomen om pas na de show het ontwerp openbaar te maken…. Een ding wil ik wel vast verklappen en het ontwerp wat nu in de finale staat in de catagorie Finished Jewelry, is het ‘Hutje-op-de-hei-project’ 😉 (zie vorige posts)

Van een aantal beaders waarvan ik inmiddels weet dat ze ook finalist zijn, heb ik hun inzending gezien, omdat zij deze op FB hebben geplaatst, maar ik doe het nog niet…. Op de een of andere manier ben ik bang dat ik voorbarig ben …. ik weet het niet…. Zo durfde ik ook pas officieel bekend te maken dat ik in de finale sta toen ik van de Bead & Button staff een bevestigingsmail ontving waarin een van de medewerkers mij bevestigde dat mijn sieraad in goede ontvangst is binnen gekomen.
Je zal maar hoog van de toren roepen en je sieraad komt kapot aan…. Ja, dat is me al eens gebeurd! Niet dat ik hoog van de toren riep, maar wel dat een sieraad kapot is aangekomen.

Nu kan er ondertussen ook nog van alles mee gebeuren, maar een vliegreis overleven als postpakket, heeft over het algemeen toch wel een groot risico. Ik was dan ook blij met de bevestiging dat het sieraad goed was aangekomen! 😀

Verder is het nu maar afwachten…. hopen dat er niks met het sieraad gebeurt en ik zie wel wat er gaat komen….

Tot gauw! 😀

