Tags

Nou … ja…. nieuw…. Zo nieuw is het eigenlijk niet. Dergelijke patina’s bestaan al langer in allerlei vormen, maar deze variant is vrij nieuw op de markt. Gilders Paste. Een pasta op basis van wax wat lijkt op schoensmeer en waarmee je metalen ornamentjes en veel ander materiaal een oude verweerde of antieke uitstraling kan geven. Of een totaal andere kleur.

Al heel lang wilde ik het eens proberen, maar goed, ik wil zo veel en je kan nu eenmaal niet alles tegelijk.

Gisteren dan, na lang twijfelen, 4 kleurtjes meebesteld.
Ik bedacht me namelijk ook weer dat ik vorig jaar samen met mijn vriendin een lading groene glasblaadjes en zwarte glazen knoopjes had gekocht. Kleuren zijn helemaal niet mooi, maar de kralen zelf wel. Ik zei toen nog dat we ze wel konden kopen, omdat ik wel een maniertje wist om ze te patineren in een gewenste kleur.
De doorslaggevende factor om de Gilders Paste nu toch mee te bestellen… Kom ook iedere keer die kralen tegen en dan denk ik “O ja…. daar moest ik ook nog steeds wat mee…. Ze zijn zo leuk, maar die kleur….”

Als het een beetje meezit, kunnen we ons voor de Kerst nog gaan uitleven met de Gilders Paste in de volgende kleurtjes;

Patina

Ik twijfelde eerst of ik deze kleur wel zou kopen, maar koperoxidatie is ongeveer deze kleur, dus ik dacht dat hij toch wel van pas zou kunnen komen.

African Bronze

Groenige brons kleur…. doet het volgens mij perfect over brass en Vintaj.

Antique Gold

Ik vind dit een hele warme kleur en net iets minder ‘rood’ dan koper. Ik denk dat ik met kleur veel kanten op kan, zeker als je de kleur mengt met één van de andere kleurtjes.

 German Silver

Ik denk dat dit een mooie kleur is om een ‘washed’ uiterlijk te geven en ik denk dat het ook een mooie basis is om te mengen. Niet alleen de pasta’s onder elkaar, maar volgens mij kun je ook makkelijk zelf wat mica toevoegen voor een special effect.

Nu nog hopen dat het pakketje geen onnodige vertraging oploopt, dan kan ik er snel mee aan de slag… ‘k Heb er zin in! 😀

Happy Beading!

