Tags

, , , , , , , , , , ,

Rijgwerk

Ik ben er klaar mee…. letterlijk en figuurlijk!
En waarmee dan wel? …. Nou, met het rijgen van (2 Swarovski) kettingen.

Ik weet het nu zeker…. ik heb hier gewoon geen zin meer in. Het rijgwerk is te voorspelbaar en er zit voor mij geen enkele uitdaging meer in. De rijgtechniek gebruikte ik eigenlijk al nauwelijks meer, behalve in combinatie met embroidery of een andere techniek en dat vind ik eigenlijk wel prima zo. Het is leuk als aanvulling in een creatie, maar ik zal echt niet zo snel meer aan een ontwerp beginnen wat alleen of voornamelijk uit rijgwerk bestaat.

Het klinkt misschien raar, maar als ik dit aan het doen ben, zit ik me ondertussen te vervelen… Het staat stil in mijn hoofd, omdat ik maar 1 kant uit kan…. Het is van te voren uitgedacht en niet mogelijk om halverwege af te wijken van het oorspronkelijke ontwerp. Een feit wat mijn fantasie remt en dan ga ik me vervelen…

Ik ben dan ook blij dat ik de 2 kettingen klaar heb. De eerste zullen sommige wel herkennen:

Het collier is helemaal geregen met bicones en aan de achterkant wat kettelwerk.

Na deze ketting klaar te hebben, stond ik al te trappelen om aan een embroidery-werkje te gaan beginnen.

Na wat anders tussendoor gedaan te hebben, ben ik enkele weken geleden dan toch maar begonnen aan de ketting waar ik destijds de materialen voor had gekocht, maar ik was het gauw zat… Ik was er eigenlijk ook alleen aan begonnen, omdat ik momenteel niet verder kan met de vlindervleugels. Daarvoor was het dus een mooie overbrugging, maar halverwege hoefde het van mij niet meer… Collier is mooi geworden hoor, maar het is niet geworden wat ik oorspronkelijk in mijn hoofd had, want ik wilde hem snel af hebben.
Nee…. ik heb de ketting niet afgeraffeld… dat zal ik nooit doen, maar hij is minder ‘groots’ dan dat ik oorspronkelijk had bedacht.
Daarmee is hij wel makkelijk draagbaar geworden 😉

De ketting is geregen met Swarovski rounds, margarita’s en vergulde seedbeads.

Vooruit maar… Ga verder aan mijn vlindervleugelhaarspeld met echte roosjes…. Dit pakketje had ik nog liggen en twijfelde wat ik ermee zou doen… Het zijn namelijk niet echt mijn kleurtjes…. Grijs/zwarte vleugels met felle oranjeroze stippen…

Hij is bijna af enne….. erg mooi geworden 😀

Jullie krijgen hem vast deze week nog te zien!
Tot gauw!

