Tags

, , , , ,

Paarse en Lila-Grijze agaat

In mijn vorige post hebben jullie kunnen lezen dat ik voor het “Hutje op de Hei Project” mijn koopstop gesaboteerd heb 😉
Dat is niet zo erg, want het is immers voor een goed doel, maar als je dan aan het zoeken, kijken en shoppen bent, kom je per ongeluk weer van alles tegen wat je eigenlijk niet kan laten liggen…

Zo dus ook 2 hele mooie cabochons van agaat…. Nu is Agaat niet zo bijzonder, maar deze kleuren zijn toch wel apart, kom je niet zo vaak tegen, dus mijn hebberigheid won het van mijn kralenspaarpot die heel hard “nee, niet doen!” riep.

De eerste waar ik voor viel was een cabje van Burro Creek Agaat

Een mooie dieppaarse kleur met oranje-goudkleurig ‘mos’. Niet alleen de kleur sprak me aan, maar ik zag er direct een maan in 😀

Hoppa! Die ging de virtuele winkelwagen in :mrgreen:

En toen zag ik nog een cabje waarvan ikzelf verbaast was dat ik hem zo mooi vond…. het is namelijk een grijze cab… maar met een lila-kleurige ‘window’ die omgeven is door een taupe-achtige kleur. Echt apart!

Coyamito Agaat

De spikkeltjes op de steen zijn bordeauxrood gekleurd.
Hoewel ik niet zo van grijs houd, is de combinatie lila/grijs/bordeaux prachtig! Ik heb ooit eens in die combinatie een geurzakje gemaakt/geborduurd op een crèmekleurige ondergrond… Dat is inmiddels al 20 jaar geleden, maar ik ben nog steeds weg van die combinatie! Ondanks het grijs, zag ik absoluut een prachtige mogelijkheid voor en met deze cabochon.

*ploep*! Ook in de virtuele winkelwagen :mrgreen: …. hij gaat immers mee tegen dezelfde verzendkosten 😉

Voorlopig zullen ze – denk ik – in mijn voorraadkist verdwijnen… of misschien ook niet… Ik heb er nu in ieder geval nog geen speciale plannen mee… maar wie weet … is dat morgen plots anders …

***Happy Beading!***

