Hallo lieve lezers!

Ik ben er weer, terug van vakantie en met een nieuwe blogpost! 😀

Wij zoeken onze vakanties altijd dicht bij huis en dit jaar zijn we naar Camping Ter Spegelt in Eersel geweest waar we een lounge cabin hebben gehuurd. De camping heeft een overdekt subtropisch speelstrand waar je terecht kan als het weer het niet toelaat om aan één van de strandjes van de meertjes te zitten. Maar voor mij geldt toch “Weer of geen weer, het is altijd kralenweer!” 😉 Dat kun je binnen doen, maar ook buiten, dus zijn er in totaal 3 projectjes mee gegaan op vakantie.

Ik had het project meegenomen waar ik al mee bezig was + 2 nieuwe projecten voor het geval het weer heel slecht zou zijn en ik alleen maar aan het kralen zou zijn.
Ondanks dat ik lekker veel met mijn kraaltjes bezig ben geweest, ben ik er niet meer of minder bezig mee geweest dan thuis.

En nee, dat is geen slecht teken, maar juist een heel goed teken…. Ik dacht daar aan toen ik op vakantie was… dat ik dus momenteel ongeveer net zo veel kraal op vakantie als thuis, omdat ik thuis tegenwoordig meer tijd heb om te kralen! :mrgreen: Met andere woorden en even tussen neus en lippen door gezegd, heb ik er geen spijt van dat ik ongeveer een half jaar geleden met een aantal andere kraalgerelateerde activiteiten ben gestopt!
Heerlijk, heerlijk, heerlijk en op de momenten dat ik dat besef en weet dat ik mijn doel heb gehaald, voel ik mij een zeer gelukkig mens. Kralen in de praktijk en af en toe een beetje bloggen.

O ja…. en natuurlijk af en toe ook kraaltjes inkopen… dat is ook leuk!
Heb ik na de vakantie ook gelijk gedaan, want ik ben inmiddels spulletjes bij elkaar aan het sprokkelen voor ons “Hutje op de Hei Project”.

Hutje op de hei project??? Wat is dat dan weer…. Ja… ik zie hier vandaan jullie wenkbrauwen een tree hoger opgetrokken worden 😛

Ik zal het jullie vertellen….
Weet je nog dat ik voor mezelf en gelijk voor 2 vriendinnetjes die setjes Variscite heb gekocht? Het gaat om deze setjes:


Ik zei toen dat ik het wel heel nieuwsgierig zou zijn wat een ieder hiervan zou gaan maken… Bijna 3 identieke sets die waarschijnlijk 3 x anders verwerkt zullen worden.
We hadden dus al plannen gemaakt voor een grote logeerpartij, maar stiekem werd er een beter plan geboren… We huren een huisje en sluiten ons daar een paar dagen in op en gaan alleen maar kralen en werken aan dit project.

Je weet wel… wat schrijvers ook doen… we zonderen ons af van de buitenwereld en gaan helemaal op in ons ‘werk’. 😆 ( hoezo uit de hand gelopen hobby??? 🙄 )
Zo is dus het “hutje op de Hei Project” ontstaan…. we zitten alleen niet in een hutje op de hei, maar in een hutje in het bos.

Over 2 maanden sluiten we ons daar 3 daagjes op… nee hoor… we zullen met regelmaat even een boswandeling maken voor een frisse neus en wie weet voor de nodige inspiratie 😉 Het is dan immers alweer herfst en wie weet wat voor natuurschoon en kleuren we allemaal in het bos zullen zien..?

Maar inmiddels dus enige inkopen gedaan voor dit project, waaronder een aantal vintage Swarovski cabjes. Ik heb gelijk maar de hele fabriekverpakking opgekocht, want er zal vast meer interesse voor zijn 😉
Maar voor zover heb ik het volgende op mijn bureau liggen voor dit project:

Sorry voor de kleine foto, maar dat is bewust! Ik wil namelijk niet teveel prijs geven en de materiaalkeuze van mijn ‘mede-hei-bewonders’ niet onbewust beïnvloeden. Er komen absoluut nog kralen en materialen bij en ik ben er voor een deel nog niet uit wat ik precies wil gaan maken, maar een globale indruk van de kleurcompositie zal duidelijk zijn.

Ik heb er in ieder geval zin in!

terug naar de vakantieprojecten….

Geloof of niet, maar ik heb niet 1 project af gekregen…
Thuis was ik nog steeds bezig met de vlinder op kant. Dat zou in eerste instantie een niet te groot project worden, want deze ketting wilde ik maken als voorbeeld voor de vlindervleugelcabochons. Dat is uiteindelijk dus toch een groot project geworden waarvoor ik dan ook niet voldoende materialen had.

Hij is nog niet af, want ik kan de ketting nog niet verder afmaken.

Wat me trouwens wel leuk leek, is om bij deze ketting een ring te maken. Die ringen zijn zo leuk om tussendoor te maken en ik dacht er misschien over om bij elk groot project een mini-project te maken, zoals een ring.
Geen idee of ik dit ook werkelijk zal gaan doen en zal blijven doen, maar een ring bij dit collier is in ieder geval af 😀

Nu ben ik bezig aan een Swarovski ketting…. voor mij “ouderwets rijgwerk”… Niet dat het rijgen ouderwets is, maar ik ben zo’n beetje begonnen met rijgwerk en Swarovski in combinatie met seedbeads.
Ik heb het project alleen inmiddels alweer een paar keer uitgehaald, omdat ik het draad niet vertrouw….

Ik heb het nog nooit eerder gehad, maar mijn FireLine is op een kort stuk al meerdere malen gebroken. Op het rocailleforum las ik dat er meer mensen last van blijken te hebben en gezien de goede persoonlijke ervaring in het verleden en de goede ervaringen van anderen hiervoor, ga ik nu echt twijfelen of er niet stiekem wat veranderd is aan de samenstelling of fabricage van dat draad…?
Of hebben we te maken met een ‘maandagmorgen partij’?

Ik heb geen idee…. Ik had inmiddels al weer mijn C-lon klosjes tevoorschijn gehaald, maar wat valt dat tegen als je FireLine gewend bent.
Ik ben nu aan het rijgen met Swarovski Golden Shadow. Een transparante kleur waar je je rijgdraad door ziet. Het dikke(re) C-lon garen wat alleen in kleur te verkrijgen is, maakt de Swarovski er absoluut niet mooier op en zeker niet als je 3 x door 1 kraal moet rijgen. Je bent dan gewoon je Swarovski aan het verpesten!

Ik ben dus een gaan nadenken en bedacht dat het mogelijk zou schelen als ik mijn draad voor het rijgen zou waxen met Thread Heaven.
Nou… dat scheelt toch duidelijk! En dat zie je pas als je je rijgwerk dan weer uithaalt en dan je draad bekijkt. Je draad heeft absoluut minder ‘pluis’ dus minder schade.
Ik ben nog niet ver genoeg gevordert om te kunnen beoordelen of het ook daadwerkelijk wat uitmaakt, maar zo ziet er het nu in ieder geval wel naar uit. Mocht ik verder zonder breuken de eindstreep halen met dit rijgwerk, zal ik er zeker nog een veiligheidsdraad doorheen rijgen en dat betekend dat elke kraal gemiddeld 4 x geregen is…. Nou… ik dacht dat dat wel voldoende moest zijn…. als de kralen dan nog het draad weten door te snijden, weet ik het ook niet meer….

Verder sta ik te popelen om een start te maken met een 2 nieuwe vlinderprojecten … De eerste ligt al helemaal klaar als pakketje en kan ik eigenlijk zo aan gaan beginnen…. een vlinderproject niet alleen met echte vlindervleugels, maar waar ik ook de echte roosjes in wil verwerken…

En dan heb ik natuurlijk nog plannen om nieuwe vlindervleugels te maken en pakketjes, want ik ben voor mijn vakantie zo ongeveer gebombardeerd met mailtjes om meer pakketjes.
Ik ga mijn best doen voor jullie en ik heb een nieuw leuk vlinderplan, namelijk Steampunk Vlindervleugel cabochons… :mrgreen:

Ik heb alleen geen idee of jullie het wat vinden, dus geen idee hoeveel Steampunk Vlindervleugel cab- en materiaalsetjes ik moet maken… Deze vleugels zullen ook nog meer werk zijn en dat is niet erg, maar ik maak er niet ‘even’ een paar setjes bij…

nou… mocht er iemand zeker weten interesse hebben voor Steampunk vlindercabs, laat het me gewoon weten 😉 Ik hoop er binnenkort weer mee aan de slag te gaan 😀

Ik blog jullie gauw weer! 🙂

