Tags

, , , , , , , , , , , ,

Nu ik toch bezig ben met het plaatsen van “achterstallig onderhoud” op mijn blog, zojuist ook nog even foto’s gemaakt van de ketting met een echt roosje als hanger.

Ik had deze hanger gelijk gemaakt met de bloemoorbellen van echte roosjes. Dat is dus inmiddels alweer een tijdje geleden, maar wat in het vat zit, verzuurt niet.
Net zoals ik met de roosjes voor de bloemoorbellen heb gedaan, heb ik dit roosje ook iets anders geprepareerd dan dat ik normaal doe. De oorbellen kunnen vast komen te zitten in lange haren en dit roosje wat op de huid gedragen kan worden, heeft meer te lijden dan roosjes die ik ergens op gebruik. Deze roosjes zijn steviger, maar om ze zo te krijgen, kom ik er niet onderuit dat het duidelijker te zien is dat de roosjes behandeld zijn.

Ze zijn dus stevig, stevig genoeg om te dragen aan een ketting of oorbellen, maar een douche of een overnachting om de hals, zullen ze waarschijnlijk niet zonder schade op te doen, doorstaan.

Ik heb voor een zeer eenvoudige ketting gekozen, omdat ik vind dat in dit geval alle aandacht naar het roosje mag gaan….Ik vind het  toch wel bijzonder en een kunst om een roosje, zo perfect als dit hangertje, zo te krijgen.

 

Op onderstaande afbeeldingen zie je hoe de ketting valt als hij om de hals wordt gedragen

De ketting is nog niet vergeven en ook (nog) niet gekocht, maar de persoon die het in bezit krijgt, krijgt het in een passend doosjes waar de ketting tussen laagjes “rozenkant” te vinden is….

Op dit moment heb ik iets teveel W.I.P.-jes liggen, maar zodra die klaar zijn, wil ik ook nog hangertjes gaan maken van crème-kleurige roosjes…. Is leuk bij de oorbellen die ik eerder gemaakt heb 😉

