Tags

, , , , , , , , , , , , , ,

 

Het was een nieuwe uitdaging…. een beaded bead maken van de kleine – 2x3mm – peanut beads! Ennnn… het is gelukt! In combinatie met zoetwaterpareltjes.
Ondanks dat ik al een jaar de peanut beads heb liggen en vooral gekocht heb voor Bead Embroidery waar ze het volgens mij fantastisch in zullen doen, is dit de eerste keer dat ik ze ook echt gebruikt heb in een project(je). 
De peanuts die ik gebruikt heb zijn copper lined en hebben iets van een blauwachtige “shimmer”.

Deze kraaltjes zijn moeilijk te verkrijgen en ik twijfel zelfs of deze kleur inmiddels “dead stock” is nu Jablonex tot de verleden tijd behoort, net zoals de 3 andere kleuren die ik heb liggen.

Voor de tros aan de onderkant heb ik een verkoperd blad gebruikt. Dit is een echt blad van een plant ( ik geloof een klimop, maar weet het ziet zeker ), wat ze verkoperd hebben. Volgens mij doen ze dat met electroplating.

Hmmm…. bedenk me gelijk weer dat manlief nog steeds iets voor mij in elkaar zou bouwen waarmee ik zelf kan platen… Is zijn vakgebied en volgens hem ‘appeltje eitje’ om dat zelf te maken.
Als het weer wat beter wordt, zal ik hem eens aan zijn jas trekken…. 😉 kan ik zelf onder andere blaadjes gaan platen, want dit soort benodigdheden zijn best aan de prijs.

Verder heb ik voor de tros koperen kralen en satijnen roosjes gebruikt. Een lange koperen ketting waar ik toch een sluiting aan heb gezet ondanks dat de ketting lang genoeg is om zo over je hoofd te doen.

 

Hoewel ik eerst toch wel wat twijfelde, omdat ik aan deze ketting iets zie wat me toch niet helemaal bevalt, geloof ik toch wel dat hij er mag wezen.
Nu zit ik met smart te wachten op mijn kleine paarslila kleurige pareltjes om daar ook nog een Beaded Bead van te maken…. Wie weet passen de paarse peanuts er wel bij die ik nog heb liggen en anders heb ik vast nog wel hele kleine Amethistkraaltjes die ik erbij kan gebruiken…..

We wachten geduldig af…..

