Tags

, , , , , , , , , , , , ,

Work in Progress: Collier Tender

 

Inmiddels alweer een tijdje terug heb ik een groene armband gemaakt met groene Morrisonite, genaamd “Tender”

Op dit moment maak ik daar een bijpassend collier voor……

Ik ben hiervoor een tijdje op zoek geweest naar een cabochon die niet alleen dezelfde groene kleur in zich heeft, maar ook het (oud)paars/roze die ik met de lucitebloempjes en Swarovski laat terugkomen in het geheel.

Voor de opvulling naast en in de omranding van de cabochon heb ik bijzonder mooie 24K vergulde seeds gebruikt… Ben voor deze kraaltjes wel eens de term ‘Burned Gold’ tegengekomen. Geen idee of het ergens op slaat, maar de kraaltjes zijn aan 1 zijde ‘gevlamd’ met rose goud, paars goud of groen goud. Ik heb er 1 buisje van, naderhand geprobeerd nog eens deze kraaltjes te kopen, maar ik kan ze helaas nergens meer vinden. Wel een soortgelijk onder hetzelfde kleurnummer, maar ze zijn toch anders…

Maar wat is bead embroidery toch leuk om te doen…. Het is en blijft toch één van mijn lievelingswerjes hoor 😀

Wie weet kan ik vanmiddag al verder aan mijn werkje…. Stoofpeertjes staan al op en mijn huisje is zo goed als aan de kant… 1 of 2 uurtjes kralen voor de avond invalt, moet misschien gaan lukken….

…  wat ben ik toch een gelukkig mens! ….

