Tags

, , ,

Een kraag van antiek kant!

Al enige tijd geleden heb ik mezelf een ‘aankoopbeperking’ opgelegd. Mag alleen nog maar kraalgerelateerde spullen kopen die ik nodig heb. En ik moet zeggen, dat gaat goed… heel erg goed!  Maarrrr…. er zijn uitzonderingen… Zoals dit kanten kraagje! Het is antiek, van katoen en komt van oorsprong uit Frankrijk.
Niet zo heel bijzonder, want dit soort kraagjes zijn wel meer te vinden ( hoewel ik moet zeggen dat dit kraagje wel erg mooi en bijzonder gevormd is! ), het is alleen zo jammer dat ze zo duur zijn. Dit is dus typisch iets waar je geduld mee moet hebben. Ik heb er nu een kunnen kopen uit België tegen een schappelijk prijsje.

‘k Loop al heel lang met het idee om zo’n mooie antieke kraag te bekralen en er een mooi kraagcollier van te maken. In Combinatie met de antieke kraaltjes die ik nu ook in mijn bezit heb, moet het helemaal een uniek stuk gaan worden. Ik heb verschillende ideeën wat ik ermee wil gaan doen… Het wordt dus kiezen…

Maar eerst moet ik het nog schoon zien te krijgen. Op de foto lijkt het mee te vallen, maar het kraagje kan absoluut een wasbeurtje gebruiken. Mocht er nog iemand tips hebben om dit fragiele kantwerkje schoon te krijgen, ik hou mij aanbevolen. 😉

Ook hier sta ik weer om te popelen om eraan te kunnen beginnen….

