Tags

, , , , , ,

Antieke metalen micro kraaltjes uit Frankrijk

Kwam ongeveer 2 weken geleden iets moois tegen op internet… Antieke metalen micro beads die hun oorsprong vinden in Frankrijk.

Deze kraaltjes zijn zeker 100 jaar oud en nog in een perfecte staat. Geen aanslag of oxidatie en wat ze vooral bijzonder maakt, is de kleur! Ze zijn brons! In zwart en oud zilver kleur kun je ze redelijk makkelijk vinden, maar brons…. dat is echt mazzeltje!

Helaas zijn niet alle 9 mini-hanks voor mij… ik heb deze aankoop samen met een kralenvriendinnetje gedaan, dus de buit wordt gedeeld 😉

Elke mini-hank heeft 12 snoertjes en er zitten 45 tot 50 kraaltjes in 1 inch! gemiddeld zijn de kraaltjes dus een ½mm breed!

Hier heb ik een paar kraaltjes los gehaadl van hun snoertje en naast seedbeads maatje 15/0 gelegd. Zoals je ziet zijn ze in doorsnede iets kleiner, maar het rijggat is vrijwel net zo groot. Als je de foto aanklikt, zie je nog duidelijker dat elk mini kraaltje 6 facetjes heeft!

Nu nog een geschikt en liefst antiek stuk kant vinden waar ik deze kraaltjes op kan gaan verwerken…. een creatie zit al in mijn hoofd, alleen nog wat geschikte materialen erbij vinden en tijd…. 😉

