Tags

, , , , , , , , , ,

De Kralenbuit uit Tsjechië!

Jullie hadden al een deel gezien van de buit…. dit is het andere deel! Voornamelijk zakken à 250 gram Toho kraaltjes 11/0 en zakjes Toho à 100 gram 15/0. Deze hele buit is niet voor mij alleen, maar moet gedeeld worden met nog 2 kralenvriendinnetjes. Dus voordat jullie denken dat ik wel heel erg ‘erg’ ben, ik ben bijna zo erg, maar nog niet helemaal :mrgreen: 😛

Momenteel ben ik de buit dan ook aan het verdelen en heb de helft klaar!

Dit zijn zakjes van 100 gram met Toho 15/0 … wel allemaal voor mezelf *grijns* Zoals je ziet, vooral veel basiskleuren waar ik veel en vaak mee werk.

Basiskleuren gelden ook voor de Toho’s in maatje 11/0. Ik noem dit soort kleuren ook wel de ‘antieke’  kleuren. ik kan daar alle kanten mee op en heel veel andere kleuren kunnen hier makkelijk bij gecombineerd worden. Rechtsonderin ligt een zak met een ver-schrik-ke-lijk mooie kleur…. peperduur, maar dan  heb je ook wat! het is een oudroze kleur die antiekbrons gemarmerd is…. Deze kraal hadden ze ook in een bronskleur met een hele donkerbruine, tegen het zwart aan, marmering… ook peperduur en daarom heb ik de kleur niet gekocht… En daar heb ik nu dus spijt van! 😦 
Op de zakjes ligt nog een snoer met agaatdruppels.

Hier liggen eerste kwaliteit glaskraaltjes! Druppels en daggers in een prachtig gemarmerd antiek bruin-groene tint… helemaal geweldig! Paars met bronze coating bloempjes, schattig om op te werken met  bijvoorbeeld de aangekochte seed beads uit bovenstaande foto’s. En platte zwarte kralen met een gold brush… Ik hou niet zo van zwart, maar deze hebben wel een leuke antieklook en omdat ze plat zijn, zijn ze perfect geschikt als opvulling in embroidery werken.

Allen wel bekend, denk ik, de Tsjechische cut fire polished glaskraaltjes in 3 en 4 mm. De groene zijn copper lined, maar lijkt net goud door het groene glas. De oudroze neigen naar zacht lila en hebben een antiek bronze marmering. Love these!

Als laatste de cut fire polished met een 24K goudlaagje en ‘gewone’ in de kleur peridot… Altijd handig om te hebben om wat groen toe te voegen aan mijn gekraalde bloemencreaties… Ohw… zie het nu pas…. ik heb de blaadjes en look-a-like blaadjes niet op de foto staan… Die hebben we ook nog… Echte blaadjes en een donkergroen met bruine spots twisted ovals die het ook erg goed zullen doen als ‘blaadje’.

 

Ik zal nog wat close-ups maken van de kraaltjes uit hun verpakking, dan kunnen jullie het beter zien… ga nu mijn kopje koffie opdrinken en verder met het verdelen van de buit….

