Verf! en nog steeds een kasteeltoren 😉

Torentje is inmiddels nog voorzien van een laatste bovenste rand. Heb er een foto van gemaakt en dan kunnen jullie gelijk een stukje van zo’n trapje zien:

Gisterenavond wilde ‘Bob de Bouwer’ de toren voor eerst gaan verven en vroeg mij om verf…

Ik zeg hem mijn kist met verfjes naar beneden te halen… daar zitten zeker 50 verschillende kleuren flesjes Aleen’s acrylverf in, nog tientallen flesjes acrylverf van andere merken, zijde verf, ecoline, aquarelverf, gewone waterverf, structuurverven en allerlei andere potjes en middeltjes voor speciale effecten.

Ja…. maar geen zwart en ook geen grijs…. en die heeft ‘Bob’ nou net nodig….
-“Wie heeft er nou in zo’n assortiment verf geen zwart en grijs zitten….? Dat zijn toch basiskleuren die iedereen gebruikt…? … en nodig heeft…. ” hoor ik ergens, lichtelijk geïrriteerd uit de richting van de kralentafel roepen.

-“Ja… sorry… je weet dat ik zwart en grijs verschrikkelijke kleuren vind, die gebruik ik dan ook niet, heb ze ook niet nodig en dus niet in mijn assortiment! Ik vind het sombere begrafeniskleuren en ik word depri van dergelijke kleuren…. enne…. knap van mij hè, dat ik zonder die basiskleuren kan werken…. Zoals je ziet, heb ik in 20 jaar geen drup zwart of grijs gekocht!”

Er valt een stilte….

-“Ja… daar heb ik nu niks aan… ik heb grijs nodig of zwart en wit… kan ik mengen… Wit heb je wel zie ik…. “

-“Ja tuurlijk heb ik wit… wel 5 verschillende tinten, gok ik uit mijn hoofd gezegd….. “

-“Wie heeft er nou geen zwart in zo’n assortiment… dat hoort er toch gewoon in te zitten..”

-“Nee… niet in mijn assortiment… dat zie je toch? Heb ik al zeker 20 jaar niet nodig gehad, anders had het er wel bijgezeten…”

-“Nou… dan kan ik niet verder…. “

Ik wilde eigenlijk zeggen “dan neem je toch bruin..? Vind ik veel mooier…” , maar ik heb het in kunnen slikken… zijn project, zijn kasteeltoren, dus ik ga me daar niet mee bemoeien als hij het grijs wil maken 😉

-“Ik ga morgen wel grijstinten voor je halen van Aleen’s, dan kun je volgende werkstukken in precies dezelfde tinten maken, want dat lukt je nooit als je zelf gaat mengen, dan krijg je verschil.”

Ben net terug met 3 tinten grijs…. ( nog geen zwart 😆 , maar dat heeft hij (nog) niet nodig )

Zag ook nog een mooi rond stuk piepschuim leggen waar hij een voet van kan maken voor zijn toren en die heb ik ook maar gelijk meegenomen…..

Dus vanavond zijn wij gezellig aan de knutsel! 😉 ‘Bob’kan verder aan zijn toren en ik ga verder aan mijn ketting!
Vorderingen worden geplaatst!

