Vanavond heb ik de armband Blooming Pearls afgemaakt en ik ben er erg tevreden over! 😀

Toen ik, vanavond dus, erg tevreden naar de creatie keek, besefte ik ineens dat ik de laatste tijd alleen maar tevreden ben over de creaties die ik maak…. Eigenlijk sinds de tijd dat ik de goedbedoelde adviezen als “Maak je werk wat meer dagelijks draagbaar” en “Maak makkelijk verkoopbare sieraden” volledig in de wind sla …

 Ja ja…  ‘dagelijkse sieraden’ voor mensen met ‘dagelijkse’ dingen en ‘dagelijkse’ gedachten moet ik maar overlaten aan de makers die zichzelf in dit profiel thuisvoelen, maar als ik dagelijkse ontwerpen maak, lever ik teveel creativiteit in en daar word ik niet gelukkiger van… Aangezien het nog steeds mijn hobby is waar ik plezier uit moet halen, snap ik eigenlijk niet goed dat ik me (eerder) onbewust  heb laten inbeïnvloeden door deze positieve of opbouwende ‘kritiek’.
Maar dat verder ter zijde, want dat is een andere discussie, maar het is mij wel duidelijk dat goedbedoelde advies en kritiek door het gross gegeven en min of meer door mij opgevolgd, omdat de meeste mensen dit vinden/zeggen/denken,  niet altijd de juiste hoeft te zijn.

Zo zal (/zou) Maria Servaes waarschijnlijk nooit Jan des Bouvrie haar huis in laten richten en moet je aan Jan des Bouvrie niet vragen om een brocante interieur of een interieur met lekker veel kleur, want daar komt gewoon niks van terecht.
We zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde, maar blijf lekker bij jezelf, daar voel je je waarschijnlijk het gelukkigst bij!

Dat laatste besefte ik vanavond des te meer toen ik een ingeving kreeg om een sieraad te maken met daarin poppenhuisminiatuurtjes er in verwerkt…. Ik zag het ineens helemaal voor me en dacht “Waarom niet….? Dit ben ik en het lijkt me schitterend om zoiets te maken….”

Een nieuw idee vanuit mezelf zoals ik ben, is wederom geboren…. Ik vind het fijn om mezelf te zijn!

