Tags

, , , , , ,

Er ligt momenteel weer van alles hier op tafel…. eerlijk gezegd is het een beetje een chaos. Ik ben met Beaded Beads bezig en daarvoor liggen er allerlei ringentjes, eyepins, headpins en meer basismateriaal op tafel. Maar dat is niet interessant genoeg om er speciaal een rubriekje op mijn blog aan te wijden… Nee… er ligt iets wat veel en veel mooier is….

Vanmiddag kreeg ik mijn parels binnen die ik had besteld.
Ik zocht buttonparels voor bij mijn roosjes.
Zoals ik al eerder schreef, ga ik voor een kennisje van mij een ketting maken met steampunk onderdelen, echte roosjes en een werkend klokje wat een replica is van een antiek klokje. Daarvoor had ik dus pareltjes besteld en kijk zelf… ik ben goed geslaagd! 😀

De kleuren van de parels matchen perfect bij de kleur van de roosjes!

Bij het zoeken en bestellen van deze parels, hield ik mijn ogen al open voor paarse en lilakleurige parels… Deze kleur parels wil ik namelijk gaan gebruiken bij mijn druivenschaarketting. En nu liep ik er tegenaan…. perfecte kleur en een goede prijs en daarom heb ik ze gelijk maar meebesteld. Mijn ervaring is namelijk dat als je de aankoop uitstelt,  ze uitverkocht zijn als je ze 6 weken later daadwerkelijk nodig hebt of je betaald 2 x zoveel of je kan de goede kleur niet meer vinden. Trouwens, scheelt weer een keertje extra verzendkosten vanuit Amerika, mochten ze over 6 weken nog niet uitverkocht zijn.  😉

Zijn ze niet prachtig van kleur? En ze zijn ook zo mooi klein… 4 en 4½ mm. Perfecte maat en zo kom je ze bijna niet tegen…. wel rijstparels en grotere parels in paarstinten, maar deze maat en vorm zijn wat moeilijker te vinden. Maar ik heb ze!

Hoewel ik mij had voorgenomen geen materialen meer te bestellen die ik eigenlijk niet nodig heb of waar ik niet direct een doel voor heb, heb ik me niet aan de afspraak met mezelf gehouden… Kon het niet laten deze peacock button parels mee te bestellen…
Maar zeg nou zelf… jij zou ze toch ook niet laten liggen? :mrgreen:

Hier heb ik dus geen spijt van dat ik ze toch lekker meebesteld heb! En stiekem heb er al wel een doel voor, maar ik heb nog zoveel ‘werk’ in de planning staan, dat ik er nu even niks bij plan, want  ik ben dan  inmiddels 1½ verder eer ik mijn laatste plan heb uitgevoerd!

De parels mogen nog een paar daagjes blijven liggen, zodat ik het mooie er vanaf kan kijken en dan gaan ze in de box bij mijn andere parels waar ze mogen wachten tot ze aan de beurt zijn om verwerkt te worden in een ketting of armband 😉

