Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mijn antieke buffetkast… inmiddels een inspiratiebron en verzamelplaats van allerlei brocante, herinneringen en ditjes en datjes…
Ik geef jullie een kijkje in mijn kast…

De planken zijn bekleed met “vintage” kant.

Tegen een schattig roomwit theepotje met daaronder een bijpassende theekop, leunt een 140 jaar oude zilveren druivenschaar die nu nog ter sier in de kast staat, maar het doel heeft verwerkt te worden in een ketting.

Een Brocante schoentje van kant met aan de ene kant een gekraald flesje met roosjes en aan de andere kant een hele oude foto waar mijn opa en mijn moeder – nog als baby in de kinderwagen – opstaan. 

Mijn Beaded Treasures van Lucite Flowers en verzilverde kralen.

Roosjes en een klein glazen theepotje, speciaal voor de bloementhee.

Nog een brocante schoentje met daarnaast een gekraald flesje.

Het aanzicht van een kleine afstand.

Nog een keer, iets meer gedetaileerd, het crèmekleurige brocante schoentje en flesje.

Mijn lievelingsparfum en een antieke Victoriaanse knoop die ook het doel heeft uiteindelijk verwerkt te gaan worden in een sieraad.

Een verzilverd boxje met beertje.

Bovenop de kast een porceleinen pop tussen de rozen.

2 Replica’s van antieke zakhorloges, leunend tegen een houten theebox en omringd door een stukje handgemaakte ketting wat ik even in de kast heb gelegen zodat er niets mee kan gebeuren zolang ik het andere deel nog niet klaar heb.

Een klein boekje met Victoriaanse afbeeldinkjes die je kan uitschuiven tot een nieuwe afbeelding.

Mijn kast met dierbare herinneringen…. Hij gaat nu weer veilig op slot….

